ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

CENTRUM USŁUG WSPÓLNYCH W NIDZICY
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Żłobki, kluby i dzienni opiekunowie

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2016-05-11 15:14:01 przez Łukasz Wójcik

Akapit nr - brak tytułu

Żłobki, kluby dziecięce i dzienni opiekunowie
Podstawa prawna
  1. Ustawa z 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U. z 2013, poz.1457); 
    (pobierz)
  2. Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 lipca 2014r. 
    w sprawie w sprawie wymagań lokalowych i sanitarnych jakie musi spełniać lokal, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy (Dz. U. z 2014r., poz. 925); (pobierz)
  3. Uchwała Nr XIV/252/2011 Rady Miejskiej w Nidzicy z dnia 29 grudnia 2011 roku 
    w sprawie: ustalenia wysokości opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych. (Dz. Urz. Województwa Warmińsko-Mazurskiego z 23 stycznia 2012r., poz. 272). (pobierz)
Sposób załatwienia
I. Żłobki i kluby dziecięce mogą tworzyć i prowadzić:
1/ gminy;
2/ osoby fizyczne;
3/ osoby prawne i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej.
Art. 26 ustawy o opiece nad dziećmi do lat 3 „Prowadzenie żłobka lub klubu dziecięcego jest działalnością regulowaną w rozumieniu ustawy z dnia 2 lipca 2004r. o swobodzie działalności gospodarczej ( Dz. U. z 2013r., poz. 672 z późn. zm.) i wymaga wpisu do rejestru żłobków i klubów dziecięcych, zwanego dalej „rejestrem”.”
Rejestr obejmuje placówki świadczące usługi na terenie Gminy Nidzica.
 
Rejestr jest jawny i podlega publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Nidzica.
 
II. Burmistrz Nidzicy dokonuje wpisu do rejestru na podstawie pisemnego wniosku 
o wpis do rejestru, złożonego przez podmiot zamierzający prowadzić żłobek lub klub dziecięcy. 
Wzór wniosku o wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych. (pobierz)
Wraz z wnioskiem, przedstawia się stosowne:
ü  oświadczenie, w celu potwierdzenia dokonanej opłaty za wpis do rejestru;
ü  dokument potwierdzający tożsamość; 
ü  oświadczenie o niekaralności; 
ü  dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy;
ü  oświadczenie o spełnianiu warunków lokalowych oraz
 
§  pozytywną opinią komendanta powiatowego Państwowej Straży Pożarnej oraz
§  pozytywną opinią właściwego państwowego inspektora sanitarnego;
 
ü  ksero dokumentów o posiadanym numerze NIP i REGON; 
 
III. Opłaty
Wpis do rejestru podlega opłacie, która stanowi dochód własny gminy. 
Wysokość opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych ustala się na podstawie Uchwały Nr XIV/252/2011 Rady Miejskiej w Nidzicy z dnia 29 grudnia 2011 roku w sprawie: ustalenia wysokości opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych.
 
Wpłaty należy dokonać na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Nidzicy nr: 35 1020 3613 0000 6502 0004 7993 z dopiskiem opłata za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych lub w kasie Urzędu.
Zmiany w rejestrze oraz wykreślenie z rejestru są zwolnione z opłaty.

IV. Termin załatwienia sprawy:
 
Organ dokonuje wpisu do rejestru w ciągu 7 dni od daty złożenia wniosku. W przypadku konieczności uzupełnienia wniosku powyższy termin liczony jest od dnia doręczenia organowi rejestrowemu uzupełnionego wniosku.
 
V. Burmistrz Nidzicy wydaje zaświadczenie o dokonaniu wpisu podmiotu do rejestru.
 
Zaświadczenie zawiera następujące dane:
  1)   nazwę organu, który dokonał wpisu do rejestru;
  2)   datę i numer wpisu do rejestru;
  3)   formę organizacyjną opieki oraz jej nazwę;
4)     nazwę lub imię i nazwisko podmiotu prowadzącego żłobek lub klub dziecięcy;
5)     miejsce prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego.
 
VI. Zmiany w zaświadczeniu o wpisie do ewidencji:
  1. Podmiot wpisany do rejestru jest zobowiązany do informowania prowadzącego rejestr o wszelkich zmianach danych wskazanych we wniosku lub dokumentach, w teminie 14 dni od zaistnienia zmian. 
  2. Organ ewidencyjny wydaje zaświadczenie o zmianie we wpisie do ewidencji. Zaświadczenie zawiera pełne brzmienie wraz z informacją czego dotyczyła zmiana. 
  3. Do zgłoszenia w sprawie zmiany wpisu do ewidencji należy dołączyć dokumenty, o których mowa w pkt II, w których te zmiany należało ująć. 
Wzór zgłoszenia informacji o zmianie danych zawartych w rejestrze żłobków i klubów dziecięcych (pobierz)

VII. Burmistrz Nidzicy odmawia wpisu do rejestru, w przypadku gdy:
 
  1. podmiot nie spełnia warunków wymaganych do utworzenia i prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;
  2. wydano prawomocne orzeczenie zakazujące przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem.
 
VIII. Wykreślenie z rejestru następuje w przypadku:
 
1.     złożenia przez podmiot wpisany do rejestru wniosku o wykreślenie;
2.     nieusunięcia przez podmiot, w wyznaczonym terminie, nieprawidłowości w zakresie prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;
3.     przekazania we wniosku oraz dołączonych do niego dokumentach, o których mowa w art. 28, informacji niezgodnych ze stanem faktycznym.
 
Wzór wniosku o wykreślenie z rejestru żłobków i klubów dziecięcych. (pobierz)
IX. Tryb odwołania
Odmowa wpisu do rejestru oraz wykreślenie z rejestru następują w drodze decyzji administracyjnej.  
Od decyzji o odmowie wpisu do rejestru służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie,  za pośrednictwem organu, który wydał decyzję odmowną w terminie 
14 dni od dnia doręczenia decyzji.
X. Dzienny opiekun
a)  to osoba fizyczna zatrudniona przez gminę lub osoby prawne i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, na podstawie umowy o świadczenie usług, do której zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego stosuje się przepisy dotyczące zlecenia.
b)     sprawuje opiekę nad dziećmi w wieku od ukończenia 20 tygodnia życia;
c)   podlega obowiązkowi ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone przy sprawowaniu opieki;
XI. Zgłoszenie dziennego opiekuna:
Podmiot zatrudniający dziennego opiekuna zobowiązany jest do zgłoszenia dziennych opiekunów do wykazu, który prowadzi Burmistrz Nidzicy.
Wykaz zawiera imię i nazwisko dziennych opiekunów. Jest jawny i podlega publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej
XII. Nadzór nad żłobkami, klubami dziecięcymi oraz dziennym opiekunem
Nadzór nad żłobkami, klubami dziecięcymi oraz dziennym opiekunem w zakresie warunków i jakości świadczonej opieki sprawuje Burmistrz Nidzicy na podstawie planu nadzoru przyjętego przez uchwałę Rady Miejskiej w Nidzicy. 
Burmistrz Nidzicy w przypadku powzięcia informacji o nieprawidłowościach w organizacji i funkcjonowaniu żłobka, klubu dziecięcego lub sprawowanej opieki przez dziennego opiekuna prowadzi czynności nadzorcze także poza planem nadzoru. 
 
W przypadku nieusunięcia w wyznaczonym terminie nieprawidłowości Burmistrz wykreśla z rejestru żłobek lub klub dziecięcy albo rozwiązuje umowę z dziennym opiekunem bez zachowania okresu wypowiedzenia.
« powrót do poprzedniej strony